Színtézis

FÜGGETLEN KULTURÁLIS PORTÁL

  • Főoldal
  • Kritika
  • Interjú
  • Klasszik
  • Blog
  • Impresszum
zsina

"Szárnyára vesz majd a hírnév"

Proby 2016. június 24., péntek
Az Operettszínház a 2014/2015-ös évadot a világhírű Fame musicallel zárta, s mindent megtett annak érdekében, hogy nagyot szóljon a produkció: óriási plakát a villamosok oldalán, videoklip, sőt, még az Oktogont is sikerült lezárni egy táncos-éneklős flashmobbal. Nagyot ígért a színház, s nem biztos, hogy sikerült beváltani.

A Fame sikerének titka nem feltétlenül a keszekusza történetben keresendő, ugyanis az nem ad lehetőséget egyik szereplő sorsának igazi kibontására sem, rövid életképeket látunk a színpadon sorra fűzve. Carmen (Gubik Petra) az egyedüli, akinek lélektanilag igazán megalapozottak a cselekedetei, s akiből többet látunk a kis villanásoknál. Másrészről, az egyetemi élet megéneklése sem tűnik túl korszakalkotónak, mégis tud működni, méghozzá rendkívüli módon. Ennek oka valószínűleg a jól megkomponált, élettel teli és mély igazságtartalmú dalok intenzitása. Ezek a felnőtté válás határán álló fiatalok ugyanis olyan dolgokról énekelnek, amelyek mindenkit megérinthetnek kortól és nemtől függetlenül. Ehhez hozzájárul még az olykor kedves, olykor pedig nyíltan obszcén humor is, ami mondhatni alapvető összetevője minden sikeres zenés előadásnak.


Ez a musical tulajdonképpen az Operettszínház fiataljainak jutalomjátéka lehetett volna, de mi tagadás, egyszer-egyszer félrecsúszott valami. Gubik Petra hangilag kiemelkedő teljesítményt nyújtott, ám Carmenje durcás kislánnyá vedlett át minden prózai résznél. Igen, a fojtott düh kétségkívül indokolt, de sok esetben el lett túlozva. A végső drámánál tört ki a karakter igazi ereje, mindaddig aligha lehetett komolyan venni. A Szabó Dávid által megformált Jack üde színfolt az előadásban, s ha az első felvonásban még voltak is fenntartások vele szemben, a Táncolok a járdán című dalnál már mindenkit megvett magának. Ugyancsak kellemes pillanatokat köszönhetünk a tomboló hormonok felelősének, Kerényi Miklós Máténak, aki a tipikus nőcsábász Josét testesítette meg. Sokszor ő mentett meg egy-egy fásultságba torkollt jelenetet és rázta fel a csapatot. Simon Panna Serenájának élénk humorát is érdemes megemlíteni, bár a fikuszos poénok olykor erőltetettnek hatottak.

A tanári kart alakító négyesnek nehezebb dolga volt, hiszen kevésbé támogatták meg őket fülbemászó dalokkal – bár az Ők az én vérem a darab egyik csúcspontja lehetne – és nagy tánckarral. Az ő jeleneteiket kevésbé éreztem kidolgozottnak, Szulák Andrea és Auksz Éva párbaja pedig nem volt hiteles, elbeszéltek egymás mellett.

Somogyi Szilárd rendezése kiválóan simult a darab mondanivalójához és a Bátonyi György által tervezett pezsgő, nagyvárosi díszlethez. A forgószínpad kínálta lehetőségeket nagyszerűen aknázták ki, ahogyan a vetítések alkalmazása is ötletes volt. Ám becsúszott néha némi hatásvadászat, ez leginkább Nick (Kocsis Dénes) nagy jelentében érzékelhető. Amikor ugyanis arról énekel, hogy milyen hatalmas és tiszta művész szeretne lenni, hirtelen az égbe emelkedik és pörög-forog, ez pedig kicsit ironikus, ha a dalszöveg mondanivalóját nézzük. A taxis jelenet vége is giccsesre sikerült, de alapjában véve szépen fordultak át egymásba a történések, a jelenetek kidolgozottsága ilyen téren aligha vitatható. A koreográfia a jelmezekhez hasonlóan fiatalosan lendületes, igazán nem lehet ok a panaszra. A színészeken látszott, hogy élvezik az előadást, s lelkesedésük a közönség nagy részére is átragadt a pörgősebb jeleneteknél.

Az Operettszínház hozta a kötelezőt ezúttal is, de be kell vallani, hogy egy fokkal sem többet. Lement a darab, a nézők jól érezhették magukat, a nagy finálénál talán még táncra perdülni is kedvük lett volna, de abban egyáltalán nem vagyok biztos, hogy a későbbiekben sokat beszélgetnek majd az előadásról. 

Proby

Olvass tovább!

zsina
By Proby - június 24, 2016
Küldés e-mailbenBlogThis!Megosztás az X-enMegosztás a FacebookonMegosztás a Pinteresten
Címkék: zenés színház, zsina
Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

Népszerű bejegyzések

  • A „zöld domb” helyett a Duna-part?
    A Budapesti Wagner-napok vége után néhány nappal kezdetét vette a világ legikonikusabb Wagner-fesztiválja, a Bayreuthi Ünnepi Játékok, amit...
  • Sekély partszakasz
    A Kutyaharapás színlapja mindent azonnal megígér, amit egy színházi előadástól csak elvárhatunk: remek színészek, biztos kezű rendező é...
  • Best of Sziget
    Június végére befejeződik a hangverseny szezon, a Wagner-napok utolsó hangjai mostanra már rég lecsengtek bennem (erről majd máshol szólok ...
  • Lana Del Rey a Szigeten
    A friss lemezével érkező Lana Del Rey bejelentésével teljessé vált a SzigetNagyszínpadának headliner sávja. „Minden idők egyik legjobb Szi...
  • Katasztrófafilm a levegőben a Szigeten
    Bár világsztárok felhozatalában idén sem szűkölködik a Sziget, érdemes időnként fejest ugrani az egyéb programok örvényébe is. Minden évben...
  • Az őszinte párbeszéd fejlődésünk alapja
    A Styx 2.0 projekt nem mást tűz ki céljául, minthogy közönségét rövid időre belehelyezze abba a kiszolgáltatott létállapotba, amelyet az ...
  • Hátrányos helyzetű gyerekek zenei oktatását támogatja a Sziget LOVE Revolution programja
    Hátrányos helyzetű közösségekben dolgozó ingyenes zeneoktatási program, a Superar támogatásához kéri a fesztiválozó fiatalokat a Sziget. A ...
  • Visszajátszott méltóság
    Rohanó, kapkodó, önző világunkban jól esik, ha néha megpihenhetünk és elgondolkodhatunk. Nyugodtan, higgadtan, csendben. Mindenfajta külső ...
  • A világ zenéi a Szigeten
    A Világzenei Színpad 2000 óta veszi ki a részét a világzenei mozgalomból. Az elmúlt tizennyolc évben kirívó nemzetközi rangra tett szert, e...
  • ArtZone a Szigeten!
    Az ArtZone az idei évben is a Sziget egyik legkedveltebb nappali helyszíneként várja az aktív kikapcsolódásra vágyókat minden nap 12-20 ó...
Created By Way2themes & Distributed By MyBloggerThemes
  • HOME
  • CONTACT