200. alkalommal csendültek fel a Madách Színházban az ABBA méltán híres és örökérvényű slágerei, megidézve a ’70-es éveket és a népszerű filmet. Ez a kerek szám azért is különleges, hiszen nagyon rövid idő, alig két év kellett ahhoz, hogy ez a sikermusical – melyet már a kezdetektől óriási érdeklődés övezett – másodszorra jubilálhasson.
Az egyébként is önfeledt szórakozást ígérő darabot megkoronázta, hogy az este folyamán színpadra állt csaknem mindenki, aki játszik a produkcióban, stafétabotként adva át egy-egy jelenetet a többi kollégának. A legnagyobb közönségsikert egyértelműen Sasvári Sándor és Sáfár Mónika zsebelhette be, de a nézők hálásan üdvözöltek minden olyan megoldást, amivel egy „átlagos” estén nem találkozhatott volna. Talán nem véletlen, hogy a színpad szinte kicsinek bizonyult, annyian akartak a színészekkel együtt táncolni a fináléban.
Szirtes Tamás, a darab rendezője az előadás után rendezett fogadáson úgy fogalmazott, hogy „ezeket nevezzük mi úgy, hogy igazi nagy színházi esték. Ezek azok az esték, amiket az ember magával visz”.
Nem csak a 200-as szám adott okot az ünneplésre, november 23-a minden bizonnyal mind a Mamma Mia, mind a Madách Színház életében piros betűs ünnep lesz, hiszen a teátrum egy újabb rangos elismeréssel lett gazdagabb: november óta Magyar Brand.
Vass Antónia
Fotó: Madách Színház