Színtézis

FÜGGETLEN KULTURÁLIS PORTÁL

  • Főoldal
  • Kritika
  • Interjú
  • Klasszik
  • Blog
  • Impresszum
zsina

Paris de nuit

Proby 2016. június 24., péntek
A Szarvasi Vízi Színházba látogatók augusztus 11-én különös időutazás részesei lehettek: az 1930-as évekbe repültek vissza, miközben egy estére a város Párizzsá, a Körös pedig a Szajnává változott – a Recirquel társulat ugyanis elhozta a nézők számára a francia éjszaka minden mámorát.


Őszintén szólva az előadás kezdte némi kétkedésre és ijedelemre adott okot, legalábbis a rutinos nézők számára mindenképpen: megindult egy történetmesélő folyamat, a produkciókra pedig fel lett fűzve egy olyan dramaturgiai vonal, amely az egész műsor legnagyobb ellensége volt: túlságosan vicceskedni akaró betétek tarkították az egyébként páratlan magánszámokat, s ezek a betétek inkább nevetségesnek, mintsem valóban humorosnak hatottak. Az első tíz percben tarthattunk hát attól, hogy a cirkuszi előadás talán mégsem üti meg a beharangozott szintet, ez azonban lehetett tudatos fogás is, hiszen a felvonások végére egyre fesztültebb lett a hangulat, a közönség pedig egyre ritkábban mert levegőt venni, nehogy megzavarják a magasban táncoló vérprofi artistákat. Ez a némileg erőtlen kezdés – mely mindkét felvonásra érvényes volt - az egyetlen igazi gyengéje a Recirquel társulat látványos produkciójának.

A műsor leghatásosabb részei azok a számok voltak, ahol a színpadi kép a legstilizáltabb volt: egyszerű díszlet, csak a legszükségesebb kellékek, hatásvadászattól mentes fényjátékok. Ilyenkor elénk tárulhatott a cirkusz igazi meztelensége, amikor is művészek megszabadultak a csillogó-villogó jelmezeiktől és levetették magukról a fékevesztett vidámság álarcát. Nemes egyszerűséggel magán az emberi testen volt a hangsúly, hogy mi mindenre képes, miközben önmagával is küzd.

Nem véletlen kapta hát a legnagyobb tapsot Illés Renátó, aki az est során több alkalommal is ámulatba ejtette a közönséget: először a trapézon gúnyolta ki a gravitációt, s neki köszönhető az első felvonás végét záró vastaps is, hiszen a tissue-n végzett mozdulatsora egyértelműen az előadás legmeghatározóbb momentuma volt. Az artista az előadás második felében sem tétlenkedett, a rhönraddal még mindig tudta emelni a tétet, s immáron a katarzisban fürdőző nézők előtt tisztán állt, hogy Renátó az ország, s talán a világ legjobbjai közé tartozik, ahogyan Pintér Áron is.


Áron kötélen végzett mutatványai hihetetlen hajlékonyságról tettek tanúbizonyságot, végül pedig a kínai rúddal Herczeg Richárd tette fel a koronát az estére. Ők hárman olyan könnyedén mozogtak a mardosó hangvételű zenére, hogy mindenféle kétkedés nélkül elhitte az ember, tényleg ilyen egyszerű méterekkel a biztos talaj fölött úgyszólván „csont nélkül” létezni. A nézőtéren pedig mindeközben síri csönd volt, még a popcornos zacskók zizegése is abbamaradt, csupán a mellkasból feltörő csodálat sóhaja töltötte be a levegőt a produkciók után.

Emlékezetes pillanatokat okozott Lakatos Leonetta is, aki bár a – némileg indokolatlannak tűnő – majmos számával nem lopta be magát azonnal a szívünkbe, ám a lengőlámpás performansz őszinte kacajra fakasztott mindenkit. A kötéltáncosok közül fontos megemlíteni Veress Zsanettet, talán az ő produkciója volt a legegységesebb és a legjobban felépített: ahogyan egyre nehezedtek a mutatványok úgy került le egyre több ruhadarab is. Ám Czigány Juditot és a többi artistalányt sem felejthetjük el, hiszen ők feleltek az est fülledt párizsi hangulatáért.


Összességében tehát egy nagyon kidolgozott és hatásos előadást láthattunk, mely során ismét bebizonyosodott: a kevesebb néha több. Ám a performansz gyerekbetegségei ellenére megmaradt bennünk a kíváncsiság a Recirquel társulat többi munkája iránt is, és már alig várjuk a következő időutazást.

Dézsi Fruzsina és Gerencsér Anna
Fotók:recirquel.com
Proby

Olvass tovább!

zsina
By Proby - június 24, 2016
Küldés e-mailbenBlogThis!Megosztás az X-enMegosztás a FacebookonMegosztás a Pinteresten
Címkék: Gerencsér Anna, zenés színház, zsina
Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

Népszerű bejegyzések

  • A „zöld domb” helyett a Duna-part?
    A Budapesti Wagner-napok vége után néhány nappal kezdetét vette a világ legikonikusabb Wagner-fesztiválja, a Bayreuthi Ünnepi Játékok, amit...
  • Best of Sziget
    Június végére befejeződik a hangverseny szezon, a Wagner-napok utolsó hangjai mostanra már rég lecsengtek bennem (erről majd máshol szólok ...
  • Sekély partszakasz
    A Kutyaharapás színlapja mindent azonnal megígér, amit egy színházi előadástól csak elvárhatunk: remek színészek, biztos kezű rendező é...
  • Lana Del Rey a Szigeten
    A friss lemezével érkező Lana Del Rey bejelentésével teljessé vált a SzigetNagyszínpadának headliner sávja. „Minden idők egyik legjobb Szi...
  • Katasztrófafilm a levegőben a Szigeten
    Bár világsztárok felhozatalában idén sem szűkölködik a Sziget, érdemes időnként fejest ugrani az egyéb programok örvényébe is. Minden évben...
  • Az őszinte párbeszéd fejlődésünk alapja
    A Styx 2.0 projekt nem mást tűz ki céljául, minthogy közönségét rövid időre belehelyezze abba a kiszolgáltatott létállapotba, amelyet az ...
  • Hátrányos helyzetű gyerekek zenei oktatását támogatja a Sziget LOVE Revolution programja
    Hátrányos helyzetű közösségekben dolgozó ingyenes zeneoktatási program, a Superar támogatásához kéri a fesztiválozó fiatalokat a Sziget. A ...
  • Visszajátszott méltóság
    Rohanó, kapkodó, önző világunkban jól esik, ha néha megpihenhetünk és elgondolkodhatunk. Nyugodtan, higgadtan, csendben. Mindenfajta külső ...
  • A groteszkség a dolgok sava-borsa
    Május 24-én tartotta legújabb bemutatóját a Forte Társulat a Szkénében. Az öngyilkos groteszk humora mögött egy egész társadalmi réteg ...
  • A tánc maga a szabadság
    „A test a legősibb eszköze a kommunikációnak. Olyan dolgokat is megmutat és elárul, amit mi sem feltétlen tudunk magunkról.” – a GlobART T...
Created By Way2themes & Distributed By MyBloggerThemes
  • HOME
  • CONTACT